De thuiswerkplek inrichten, waar moet ik op letten?

  • Cable management: het is belangrijk om bij de keuze van het meubilair rekening te houden met de apparatuur die de desbetreffende medewerkers gebruiken.
  • Beeldscherm(en): hoeveel beschermen gebruiken uw medewerkers? En wordt het beeldscherm op het bureaublad geplaatst of kiest u voor een schermarm?
  • Laptop: het is aan te raden om bij laptopgebruik een laptopstandaard te gebruiken. Kiest u daarbij voor inklapbaar model of een met een vaste hoogte?
  • Toetsenborden en muis: kiest u voor een draadloze variant of bewust voor toetsenborden en muizen met draad? Bijvoorbeeld om verlies te voorkomen.
  • Garantievoorwaarden: wie is verantwoordelijk voor schade of diefstal, u of uw medewerker?
  • Service: waar kunnen uw medewerkers terecht met vragen, klachten en defecten?
  • Vertrek en ontslag: wat gebeurt er met het thuiswerkmeubilair wanneer een medewerker stopt bij uw bedrijf?
  • Inruilwaarde: is het mogelijk om het meubilair in te ruilen en wat is in dat geval de inruilwaarde?
  • Instructie: hoe dient de thuiswerkplek gebruikt te worden? Dit kan bijvoorbeeld worden toegelicht middels een video of instructiekaart.